BONJOUR MÖSZJŐ BÁCSI!

Napi kisszínes - Mini(bb)-Európa

2016. november 07. - hkatinka68

atomium.jpg

Budapesten közel -villamossal 10 percre- van hozzánk a Gellérthegy. Egyik vendégünk egyszer felsóhajtott : "de jó nektek, akár minden nap felsétálhattok oda". Hosszan gondolkodtam, hogy mikor sétáltam fel utoljára: majdnem 20 éve... Amit bármikor megtehetsz, azt ritkán teszed meg..

Így voltam  a brüsszeli Mini-Európával is,  csak fél óra autóval, de úgy gondoltam, hogy a lényeget már úgyis láttam. Amikor kijöttünk ide, természetesen elmentünk megnézni, az akkor még romos Atomiummal együtt. Még nem is volt magyar nevezetesség, csak egy halom föld, ami mellé kiírták, hogy majd egyszer lesz itt valami... Hát lett és őszintén szólva, nagyon büszke vagyok, mert az újonnan belépő államok közül szerintem a mienk lett a legszebb: a Széchenyi-fürdő. 2008-ban adták át, kb. 200 ezer euro-ba került. Ezek a makettek nagyon drágák, a gazdagabb országok 5-6 épülettel is jelen vannak, a kisebbek egy, maximum kettővel.

szechenyi.jpg

 Ha már itt voltam, persze fényképeztem is, leginkább apró részleteket. 

A Big Ben mellett tüntető csoportot, ahol erős nagyítással látszik a felirat: Brexit 2016.06.23.

 

brexit.jpg

És a berlini fal lebontását:

berlini_fal.jpg

A holland sajtpiacot :


holland_sajt_1.jpg

Don Quijoté-t és Sancho Panzá-t:

sancho.jpg

A trier-i Porta Nigrá-t, a város római kapuját - építés alatt - enyhe Empire State Building beütéssel:

porta_negra.jpg

A Grand-Place-t  a virágszőnyeggel , a közelgő Halloween-t a tökök jelzik:

brusselviragsz.jpg
Végül Dinant, felvonulás óriásokkal és itt is tök tök hátán:

belga_felvonulas.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://bonjourmoszjobacsi.blog.hu/api/trackback/id/tr9211938407

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása