Nem tudom, ki hogy van vele - én kimondottan szeretek reklámújságokat nézegetni. Most például a Lidl jövő heti katalógusában igazi kelet európai ételekre bukkantam. Hogy kik azok a kelet-európai országok? Kicsit bizonytalan voltam a témában, úgyhogy a Wikipédiához fordultam segítségért: földrajzi értelemben Fehéroroszország, Ukrajna, Moldova, Grúzia és Oroszország, politikai értelemben a 90-es évekig a volt szocialista országokat sorolták ide.
De nézzük csak, mit gondol erről a Lidl? Ezt:
Lengyel, magyar, litván.... Aztán lehet, hogy a Kuljanka márka kitalálói egyszerűen nem ismerik a kvárglit vagy a Zlaty Bazant-ot.... de a magyar termékskálát tekintve bennünket sem nagyon.
Ismeretlen eredetű tokaji furmint - (a tavalyi szlovén tokaij paioz után már bármit el tudok képzelni), Egri bikavér, debrecinzer (sic!) kalbász és persze Goulash...... külön feltüntetve, hogy szoljánka típusú, mintha az átlag belga tudná, hogy mi az a szoljánka (többféle húsból készült, savanyú uborkával, kapribogyóval készült orosz leves)... Nem gondolnám, hogy turisztikai-gasztronómiai értékünket növelni fogja ez a kaland.
De sebaj, majd a göncökkel befutunk. Rhapsodie hongroise -virít a márciusi Burda elején. Közép-európai kollekció, avagy "csárdás-hangulat a balkáni nap alatt". Tekintsünk el az enyhe képzavartól, inkább örüljünk a sok szép ruhának - ha már így megihlettük a tervezőt.
A fényes kis kék zakó biztos nagy sikert aratott volna a Hortobágyon az Ofélia-koszorús pirossal együtt, különösen bikalegeltetés esetén
És igen pontosan ebben táncolnánk csárdást a puszta levegőjét beszíva... a balkáni nap alatt. Nadrágban és turbánban, ebben biztos egyszerűbb lett volna felugrani Ruzsa Sándor mellé a lóra.
Mindezt Európából, európaiaknak...