BONJOUR MÖSZJŐ BÁCSI!

Napi kisszínes: Út a világhír felé, avagy hogyan "veszik kölcsön" a világ legszebb bajai halászlé fotóját?

2017. február 25. - hkatinka68

 

halaszle.jpg
2011. július 18-át írtunk, a nagyobbik fiam születésnapját ünnepeltük, amire halászlevet kért, méghozzá bajait, gyufatésztával természetesen. Papa (az apám) fogott épp egy nagy pontyot a Rábában, megfőzte, anyukám meggyúrta a tésztát hozzá, szépen kimertük a néhai lengyel piacon vásárolt narancssárga pettyes pléhtányérba és friss gasztrobloggerként kigondoltam, hogy én ezt most lefényképezem.

Halászlét fényképezni nehéz, nem szép étel ugyanis, a hivatásos ételfotósok mindenféle trükköt alkalmaznak ilyenkor, de ezekből egyet sem ismertem. Ide-oda forgattuk, nem lett jobb. Aztán Papa kiemelt egy épen maradt pontypatkót a fazékból, karikázott rá egy kis erős paprikát, én meg  kivittem a lépcsőre, hogy természetes legyen a fény és a bordó cementlapon lefényképeztem. Sikerült egy egész szép képet készíteni. Fel is tettem a blogomra, ahol feltüntettem, hogy képet csakis az engedélyemmel lehet közölni, egyéb célra felhasználni szigorúan tilos. Akkoriban olvasták vagy tízen, ők is mind barátok, ismerősök, nem úgy nézett ki egyikük sem, mint aki más tollával ékeskedik.

Amikor tavaly a Facebook-on véletlenül rátévedtem a whiskys rabló, bocsánat, most már Ambrus Attila keramikus oldalára és megpillantottam a halászlevünket, mint kedvenc ételét, még örültem is, hogy megtalálta. De amire ma bukkantam rá, az őszintén szólva megdöbbentett.

Ugyanis a kép minimum 170 oldalon jelenik meg... csak úgy. Addig számoltam a találatokat, a valós szám jóval nagyobb lehet.

Ami igazán meglepett, hogy itt-ott még a forrás megjelenik, de még véletlenül sem az én blogom címe. Azaz ez így nem teljesen igaz, a külföldi oldalakon általában feltüntetik.

Az, hogy magyar receptgyűjtő oldalakon fent van, meg sem lep. Tavaly a legsikeresebb süteményreceptem jelent meg úgy, mint kedves házirecept, a nagyi évszázados találmánya. Amikor írtam a "szerzőnek", leszedte, de annyit még visszaírt: "Ez Magyarország, az a rohadt irigység mindenhol..."

A kép megjelent megyei lapokban, horgászújságokban -annyian használták, hogy itt ki sem emelnék semmit. Karácsonyi ételek, hungárikumok - ezzel még bajom sincs.

Azzal már igen, hogy valaki leközölte  Egészséges receptként - passzírozva, azaz szegedi módon. Kis fáradtságot azért vehetett volna....

Örömmel konstatáltam, hogy  ugyanilyen  legkevesebb 5 magyar étterem halászleve (screenshot-ot csináltam), aki rákeres a képre Google-keresővel, az meg is találhatja őket. Ezt érzem egyébként a legkevésbé etikusnak, mert az a minimum, hogy a saját ételeiket fényképezzék le. 

Ez Don Papa titkos receptje is - a Papa még stimmel is, ugye , de Nagyi konyhatitkai között is szerepel

Pont így néz ki a felvidéki halászlé, - igaz Papát a hideg rázná a babérlevél és a passzírozás gondolatára is.

Vele harangozták be online lapok a VIII.Kárásznapot és a XVI. Nemzetközi Tiszai Halfesztivált, ismerve a dunai és a szegedi halászlé kedvelőinek rivalizálását, gondolom felhorkantak a kép láttán páran. A vasi halászléfőző versenyért csak azért nem vagyok durcás, mert legalább a hal eredete , vagyis a Rába rendben van.

Nemzeti sport - interjú Hosszú Katinkával. És mi a kedvenc étele? A bajai halászlé. Pont, mint a mienk. Ennek például örültem, annak kevésbé, hogy egész más forrást tüntettek fel.

A kép közben kilépett a nemzetközi porondra is, megjelent németül, oroszul,  spanyolul, törökül, vietnámiul,  kínaiul, Honkongban... feltette a Pinterest-re egy olasz hölgy... szóval menetel. Fisherman's soup... Arra meg kifejezetten büszke vagyok, hogy Around the world in 15 plates ...című cikkben a mi halászlevünk képviseli Magyarországot

Lassan én leszek az új Robert Capa.... De arra kérem az összes  "felhasználót", hogy akkor legalább a receptet is használják...tényleg  legyen ugyanolyan... Vagy kérjék el a fényképet, odaadom. Szívesen.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://bonjourmoszjobacsi.blog.hu/api/trackback/id/tr1512292321

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása