Elegáns bor, a gyümölcsös és a savas jegyek tökéletes egyensúlyával -mondják a szakértők a 2016-os Beaujolais-ről.
A Beaujolais nouveau, ('bozsolé nuvó', vagyis az új Beaujolais) Burgundia egyik híres történelmi borvidékéről, a Lyon felett fekvő Beaujolais-ről kapta a nevét. Miután ez volt az első bor, amit a szüret után piacra tudtak dobni, egyfajta verseny alakult ki a gazdák között, hogy kinek sikerül először. Nem akarták, hogy ez a minőség rovására menjen, ezért az 1941-es borrendelet kimondta, hogy új bort legkorábban november 15-én lehet forgalomba hozni. A lyoni borászok minden évben azt választották az év bortermelőjének, aki leghamarabb hajtatott új borával Lyonba. Hosszú ideig a Beaujolais a lyoniak kiváltsága maradt, aztán 1970-ben az egyik helyi borkereskedő, Georges DuBoeuf ,"Le Beaujolais nouveau est arrivé" (megérkezett az új Beaujolais) felirattal küldött pár palack bort Párizsba, ami nagy sikernek bizonyult. Ezután belföldre, majd külföldre is kiterjesztettél a forgalmazást és 1985-ben november harmadik csütörtökjét jelölték ki annak a napnak, amikor az első palackok elhagyhatják a pincéket. Japánban azontúl, hogy nagyon népszerű a bor, medencéket is megtöltenek vele, amit az igazi fanatikusok spa-nak használnak, állítólag csodálatosan hidratálja a bőrt.
Igazából nem egy, hanem legalább ezer beaujolais-ról beszélhetünk, körülbelül ennyi borász készít ilyen bort. A mi szupermarketünkbe 8 félét hoztak, 3-7 euroba kerül egy üveg.
A borászok szerint a Beaujolais csak a színében vörösbor, sokkal inkább a fehér borokhoz hasonlít, éppen ezért 11 fokon a legintenzívebb az aromája. A franciák kis kolbászokat, hentesárut, sajtokat esznek mellé.