BONJOUR MÖSZJŐ BÁCSI!

Piton - In memoriam Alan Rickman

2016. január 14. - hkatinka68

alan.jpg

Valamit rajzoltam a táblára, laposférget vagy gilisztát, mindenesetre valami olyasmit, ami annyira nem volt érdekes. Egy pillanatra hátrafordultam magyarázni az osztály felé, erre látom, olvasnak. Nem egy, nem kettő, sokan. Biztos dolgozatra készülnek,megértem én, dehát azért mégis... Odamegyek a legközelebb ülő olvasó gyerekhez, nézem a könyvet, amit pirosló arccal végül elővett a pad alól. 

De hiszen ez egy könyv. Nem tankönyv, igazi könyv. Tizensokéve volt, de már akkor is nagy szó volt, hogy olvasnak, annak ellenére, hogy ez egy nagyon jó gimnázium volt. Harry Potter és a bölcsek köve - nem mondott semmit a cím. Milyen könyv ez?- kérdeztem. És itt elszabadult a pokol, kórusban kiabálták, hogy fantasztikus és olvassam el, mert nekem is tetszeni fog. Hazafelé megvettem, aztán nem túl nagy lelkesedéssel belekezdtem.

Nem fokozom tovább, teljesen lenyűgözött és elvarázsolt ez a világ, amit Rowling alkotott. Amikor kijött az első film, nem akartam megnézni, mert féltem, hogy nem tudja visszaadni a regényt és csalódni fogok. 

Nem csalódtam. Hála Dumbledore-nak, McGalagony-nak és leginkább Piton professzornak, azaz Alan Rickman-nek, aki még annál is jobb volt, mint amire én számítottam. Igazából ott fedeztem fel Alan Rickmant, holott láttam már a Die Hard-ban is, de őszintén szólva csak az arca maradt meg bennem, a neve nem. Utána már kerestem a nevét, megnéztem az Értelem és érzelemben, a PS. I love you-ban és persze a Harry Potter sorozat többi darabjában, amelyek mérsékelten tetszettek, de ő mindig jó volt. Egyszerűen jó színész volt.

Miközben felfedezte Hollywood, játszott színházban és alacsony költségvetésű művészfilmekben.Nem kapott Oscar-díjat, de nem is érdekelte különösebben, mert a díjat szerinte nem a színész, hanem a szerep kapja. Nyugodt, sztárallűröktől mentes életet élt feleségével, akit 19 éves korában ismert meg és 50 év együttélés után vett feleségül New York-ban. A szertartás után, amelyre nem hívtak vendégeket, átsétáltak a Brooklyn-hídon és megebédeltek.

Alan Rickman ma ment el örökre. Hiányozni fog.

A bejegyzés trackback címe:

https://bonjourmoszjobacsi.blog.hu/api/trackback/id/tr438272804

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása